Проф. дсн Георги Димитров
Този избираем 30-часов курс от бакалавърската програма на Катедра европеистика дава шанс на студентите от специалността да се запознаят с някои от най-добрите международни примери за емпирично изследване върху европейската интеграция и лично да участват в реален изследователски процес в рамките на сравнително изследване върху няколко национални случая. Курсът ще бъде актуализиран ежегодно с нов фокус на изследователския интерес. През първата година акцентът е върху сравнение на интеграционните траектории на България и Сърбия. Студентите, които вземат участие в курса, ще получат:
Задълбочени знания за процесите на разширяване на ЕС в тяхната историческа динамика и национални специфики;
Ще получат познания за някои от най-важните изследователски тенденции в литературата върху европейската интеграция в сравнителна перспектива;
Ще бъдат насърчени да се развиват в посока на високоакадемична кариера;
Ще бъдат подготвени да се справят успешно със защитата на магистърска или дисертационна теза.
Парадигмални алтернативи за изследване на разширяванията на ЕС
Курсът цели да запознае докторантите с многообразието от гледни точки към процеса на разширявания на ЕС, проследявайки историята на развитие на тази специализирана академична традиция от последните 30 години. Той изяснява едновременно парадигмалните основания за различията в подхода към изследвания предмет, но също и практико-политическите последици от различните интерпретации на изучаваната проблематика.Проф. дсн. Георги Димитров
Завършилите курса докторанти ще имат:
– Познание за историята и актуалното състояние на изследванията върху източното разширяване на ЕС от гледна точка на съдържателното многообразие и методологическите различия, съдържащи се в основните научни постижения на тази академична традиция;
– Компетентност за участие в академични дебати върху процесите на разширявания на ЕС чрез разбиране на основанията за различията в позициите на спорещите страни;
– Компетентност за самостоятелно изследване на политиките на ЕС чрез заемане на рефлексивно отношение към собствената позиция към изследвания предмет.
Еврото и държавите от ЕС. Къде сме ние?
Който обича да изкачва върхове, знае, че понякога последните метри са най-трудни. Който обича да плува навътре в морето, няма как да не е изпитал поне веднъж страх от дълбокото. Но ако вярва в това, което прави, стръмният склон и дълбоките води няма да го откажат. Напротив, много по-вероятно е да го мотивират още повече.
[...]
„Европейският съюз през очите на младите“
„Дневният ред на новия институционален цикъл на ЕС“
„ЕС – в търсене на европейското бъдеще“
„Обединена Европа – мисия възможна“